IT-tekniker till Service Desk Nuclear – STÄNGD (Stängd)

Kort om Kunden
Kunden är en stor aktör inom energisektorn som erbjuder IT-tjänster och support internt. Deras IT-avdelning har cirka 900 anställda i olika länder, inklusive Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland. Kunden har som mål att driva en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som de säkerställer säkra och stabila tjänster. Inom kärnteknisk verksamhet ställs särskilt höga säkerhetskrav, vilket gör att en separat avdelning, “Nuclear Solutions”, hanterar IT-behov inom detta område. 

Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en IT-tekniker till deras Service Desk inom Nuclear Solutions. Positionen är öppen för placering i Forsmark eller Ringhals. Som IT-tekniker kommer du att spela en central roll i att stödja kärnkraftens IT-behov genom att hantera och lösa IT-ärenden, både standardiserade och icke-standardiserade. Rollen innebär också att du deltar i kontinuerlig förbättring av dagliga arbetsprocesser och utvecklar dina färdigheter genom att medverka i olika projekt och uppdrag.

Vad är det för person de söker?
Kunden söker en IT-tekniker med ett genuint intresse för IT och ny teknik, och som känner stolthet i att hjälpa andra. Personen ska vara en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer men som också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Viktiga egenskaper inkluderar lojalitet, integritet, öppenhet för förändringar, och en vilja att ständigt utveckla sig själv och sina kunskaper.


Arbetsuppgifter

  • Hantera och lösa IT-ärenden, både enkla och komplexa, enligt implementerade processer (ITIL).
  • Bidra till kontinuerlig förbättring av dagliga arbetsprocesser.
  • Deltagande i projekt och uppdrag för personlig och yrkesmässig utveckling.
  • Identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam.
  • Samarbeta nära med kärnkraftverksamheten inom Kunden.

Skallkrav

  • Gymnasieexamen, helst inom IT/teknik.
  • Universitets- eller högskoleexamen inom IT.
  • Grundläggande kunskaper om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.).
  • Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange.
  • Erfarenhet av Windowsbaserade produkter.
  • Erfarenhet av affärssystemet SAP.
  • Erfarenhet av dataadministration, inklusive hantering av tickets, assets och licenser.
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystemet BMC Remedy.

Språk

  • Engelska: Läs, skriv och tala obehindrat.

Omfattning

  • 40 timmar per vecka.
  • 8 timmar per dag.

Ort
Stockholm, Evenemangsgatan 13. Positionen är öppen för placering i Forsmark eller Ringhals.


Start och slutdatum på uppdrag

  • Startdatum: 2024-10-01
  • Slutdatum: 2024-12-31
  • Längd: 3 månader

Kontakt
Jonatan Sandberg
Head of Partner Management / Near-offshore

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan