System Manager/Delivery Manager

På B2C IT Engineering ansvarar vi för utveckling och drift av alla IT-applikationer som stödjer Business to Consumer (B2C) i Sverige. Vårt mål är att skapa sömlösa kundupplevelser genom pålitliga och hållbara IT-lösningar. Genom innovation och nära samarbete stödjer vi Sveriges B2C-verksamhet och säkerställer att våra lösningar lever upp till verksamhetens krav och kundernas förväntningar.

Avdelningen B2C IT Digital Sales möjliggör onlineförsäljning dygnet runt och ansvarar även för många av de centrala tjänster som nyttjas av andra säljkanaler. Som System Manager inom detta team har du en viktig roll där du proaktivt arbetar för att minimera risker och sårbarheter runt våra system. Du ansvarar för tjänsternas livscykelhantering, med ett helhetsperspektiv och fokus på att stötta verksamhetens affärskritiska processer. Du kommer även att driva och koordinera mindre leveranser. En lösningsorienterad inställning med “Find what you need”-mentalitet kommer hjälpa dig att lyckas.


Din roll

  • Koordinera och säkerställa att verksamhetens globala policys följs genom kontinuerlig livscykelhantering av våra system.
  • Ha ett övergripande ansvar för att identifiera och analysera potentiella risker och sårbarheter samt föreslå och driva åtgärder.
  • Samarbeta nära tekniska experter för att förstå risker och bedöma påverkan av exempelvis bedrägeriförsök.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Hantering av riskanalyser och konsekvensbedömningar.
  • Uppföljning och implementering av policys.
  • Sätta upp och sköta behörigheter till våra system.
  • Administrera teamets applikationer i vår CMDB (Configuration Management Database).
  • Ombesörja icke-funktionella krav på t.ex. säkerhet, tillgänglighet och prestanda.
  • Övergripande ansvar för att koordinera mellan olika team och intressenter.

Vad du har med dig

  • Erfarenhet av koordinerande roller med förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
  • Ett starkt driv, handlingskraft och ansvarskänsla.
  • Förmåga att anpassa dig till och arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.
  • Erfarenhet av att samarbeta nära tekniska team och kunna förstå tekniska riskanalyser.
  • Förmåga att lyfta blicken och hjälpa andra att se helhetsperspektivet.
  • Goda sociala färdigheter och förmåga att driva på och koordinera mellan olika parter.

Verktyg

ServiceNow, Jira, Teams


Start: 07/01/2025
Slut: 31/05/2025
Ort: Stockholm

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan